Pages

Monday, November 16, 2009

Cerita Usai Umbara Sastera III & Bengkel Penulisan PEN



Kerana minat, saya sanggup berpagi-pagian meredah bukit tangga Jelebu-Seremban. Memandu seorang diri dan meninggalkan anak yang baru berusia 2 bulan. Anak bukanlah halangan untuk saya bergiat dalam apa jua aktiviti terutama aktiviti sastera yang saya minati. Aktiviti seperti ini sangat penting bagi saya. Disamping dapat memugar semangat untuk menulis, berjumpa-rakan-rakan baru dan sahabat-sahabat lama sangat dicitakan. Sekurang-kurangnya, perjalanan penulisan saya tidak seorang diri. Melihat wajah sahabat-sahabat yang berhempas pulas menjayakan program, diikuti wajah rakan-rakan yang datang dari pelbagai latar pendidikan, hilang segala kepenatan yang membungkus diri. Tiga tahun saya tidak menghadiri sebarang bengkel penulisan, alhamdulillah tahun ini berjaya menghadirkan diri. Terima kasih kepada rakan-rakan dan sahabat-sahabat yang memberi komentar membina. Terima kasih atas cadangan-cadangan yang diberi untuk saya meningkatkan kualiti karya. Sungguh! Saya sangat merindui aktiviti seperti ini. Tuhan, izinkan saya untuk berbengkel lagi. Berharap semoga anak memahami minat saya suatu hari kelak. Adalah lebih bermakna jika anak ummi suatu hari kelak mewarisi minat ini.





No comments: