Pages

Thursday, November 20, 2008

Kerjaya mulia

Hari ini berakhirlah sudah Majlis Konvokesyen Kursus Perguruan Lepas Ijazah (SR) Mode LPBS j- QAF di Dewan Sri Siantan Perbadanan Putrajaya yang bermula sejak Isnin lalu. Alhamdulillah, dengan penganugerahan Diploma Pendidikan secara rasmi melayakkan saya bergelar Guru Siswazah Terlatih meskipun proses pengesahan jawatan mengambil masa lebih kurang setahun. Semoga dengan pangkat cemerlang pengkhususan Pengajian Bahasa Arab ini dapat meniup semangat dan memberi motivasi kepada diri saya untuk mendidik anak bangsa dengan bersungguh-sungguh. Semoga ilmu yang diperolehi juga dapat dimanfaatkan untuk menyediakan modal insan bagi keperluan agama, bangsa dan negara.


+ Biarlah ramai yang memandang rendah pada kerjaya yang mulia ini. Namun, saya bangga bergelar guru!


+ Tanpa guru, siapalah saya pada hari ini. Terima kasih kepada semua pensyarah Institut Perguruan Raja Melewar atas ilmu yang dicurahkan selama satu tahun enam bulan yang lalu. Tanpa guru-guru sekalian, mana mungkin saya bergelar guru kini.



+ Petang Esok saya akan berangkat pulang ke kampung suami, wilayah Kedah selama satu bulan. Mungkin jarang sekali dapat memaparkan entri baru.

No comments: