Pages

Tuesday, January 08, 2013

Kenangan 2012


Beberapa peristiwa penting sempat jua dirakam sepanjang tahun 2012. Pun begitu, tidak semua dapat diabadikan dalam blog ini. Antara yang terpenting adalah walimatulurus adik perempuan saya Syarifah Aminah bt Syed Ahmad dengan pasangannya Muhammad Zulazmi bin Abdul Hamid. Kanda di sini mendoakan agar jodohmu kekal bahagia menuju ke syurga.

Mengapa pula majlis tersebut sangat bermakna buat saya dan keluarga? Bukan sekadar menerima kedatangan orang baru dalam keluarga kami, tetapi majlis tersebut dikendalikan dan diuruskan oleh saya sedari awal. Terima kasih kepada emak dan abah kerana menyerahkan seluruh kepercayaan kepada saya dan suami untuk menguruskan walimah tersebut. Bahkan, yang menggembirakan itu adalah apabila orang-orang kampung dapat dikumpulkan, sama-sama bergotong royong memasak sejak Khamis (13/12/12) hingga Ahad (15/12/12). Terima kasih yang tidak terhingga kepada saudara-mara dan masyarakat kampung Chenor, Jelebu atas sokongan dan kerjasama yang diberikan. Selepasa ini, tidak tahu bila pula akan mengadakan majlis walimah kerana tiga orang adik yang belum berkahwin adalah lelaki. Juga tidak pasti adakah masyarakat kampung sanggup bergotong-royong atau tidak memandangkan generasi yang kuat azam dan semangat kerjasama untuk memasak adalah golongan yang sudah berusia. Generasi muda kampung setakad ini belum mewarisi kepakaran memasak seperti generasi tua hari ini.

Penutup tirai 2012 kami memilih pusat percutian Bukit Fraser sebagai tempat untuk melepaskan lelah dan penat setelah berhempas pulas beberapa bulan untuk persediaan walimatulurus. Diharap 2013 ini kami dikurniakan rezeki yang melimpah ruah, diberi kesihatan dan dipelihara keselamatan dan dilipat gandakan amalan dan kebajikan.


 Bunga telur buatan tangan sendiri.
 Sebahagian drpd dua ratus kuntum yang dibuat.
 Jika berkenan dan nak buat tempahan, silakan.
Hasil yang telah siap. Empat pahar kesemuanya. Dua lagi tidak dapat dipaparkan.
 Bunga pasu ini juga digubah sendiri.
Bunga hiasan atas katil turut mendapat sentuhan kreatif saya.
Sebahagian drpd 13 dulang hantaran yang telah siap. Juga gubahan tangan sendiri.
 Dekorasi ilham saya. Tabir berlangsir juga dijahit sendiri.
 Gabungan warna hijau dan silver.
 Proses membungkus telur rebus.
 Sahabat saya, Siti Aisyah yang rajin membantu.
 Gotong-royong memasak.
Daging masak apa ya? Saya dah lupa.
Foto sebelum akad nikah, 14 Disember 2012.
 Syarifah Aminah dan Muhammad Zulazmi
Foto di Bukit Fraser.
Percubaan memanah yang tidak kurang hebat. Tak sangka pandai pula memanah.

In syaa Allah, entri akan datang bakal memaparkan beberapa foto terpilih. Jumpa dilain hari!

No comments: