Pages

Sunday, January 22, 2006

ANTOLOGI PENULIS MUDA DARUL KHUSUS

PERSATUAN Penulis Negeri Sembilan (PEN) akan menerbitkan Antologi Penulis Muda Darul Khusus yang menghimpunkan karya-karya penulis muda Negeri Sembilan (NS) dalam genre cerpen dan puisi. Penerbitan antologi ini bertujuan menghimpun dan memperkenalkan penulis-penulis muda NS yang berbakat dalam dunia kepengarangan kreatif, di samping memakmurkan gerombolan penulis muda tanah air sedia ada.

Justeru, PEN mempelawa semua penulis NS yang berumur bawah 35 tahun untuk menghantar karya dalam dua genre tersebut dengan syarat : anak jati NS, atau lahir di NS tetapi mastautin di luar NS, atau mastautin di NS lebih daripada 5 tahun walaupun lahir di tempat lain, atau mempunyai ibu atau bapa yang berasal dari NS.

Keutamaan diberikan kepada cerpen dan puisi yang telah diterbitkan di media cetak, manakala karya yang masih belum mendapat tempat turut dialu-alukan. Jumlah karya tidak dihadkan tetapi penyusun berhak menyaring dan memilih karya-karya yang sesuai dan berkualiti.

Penulis yang menghantar karya perlulah mengirimkan biodata lengkap, termasuk nama, alamat penuh, nombor telefon dan e-mel masing-masing. Penganjur berhak menolak mana-mana karya yang tidak mempunyai butiran lengkap. Sebarang pertanyaan sila e-mel atau hubungi talian 06-7675722 (Nisah Hj. Haron) atau 06-7923967 (Amiza Khusyri Yusof).

Karya-karya boleh dihantar melalui e-mel nisah.haron@gmail.com atau amizakhusyri@yahoo.com atau poskan di alamat : Urus Setia Antologi Penulis Muda Darul Khusus, Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN), No. 59, Lorong Cenderawasih 2, Taman Paroi Jaya, 70400 Seremban, sebelum 28 Februari 2006.


Sumber: Utusan Malaysia, 16 Januari 2006.

No comments: