Pages

Wednesday, January 10, 2007

Diserang

Diserang

Saya orang ke empat yang diserang. Sebelum itu bapa saya menjadi mangsa pertama. Sedaya upaya bapa saya melawan serangan hingga tiga hari bapa saya terlantar di kamarnya. Mangsa kedua pula adik lelaki saya yang berusia 22 tahun. Namun dia berjaya melawan serangan dan tidak rebah. Ketiga adalah adik lelaki saya yang berusia 15 tahun. Dia agak teruk diserang, sehingga suaranya berubah menjadi sangat garau dan kasar. Namun dia juga mampu bertahan meskipun hampir rebah. Sekarang saya pula diserang. Sudah tiga hari saya diserang. Puas saya melawan serangan. Akhirnya saya akur dan terpaksa juga ke klinik berhampiran untuk mendapatkan rawatan. Mereka kata saya tidak kuat kerana setiap kali diserang demam pasti akan ke klinik juga.

Setelah mendapat suntikan barulah saya mampu bertahan. Kepala tidak sakit teruk seperti sebelum ini. Tubuh juga sudah mampu bersolat dalam keadaan berdiri. Meskipun mereka kata saya tidak kuat, namun saya bersyukur kerana masih mampu mendirikan solat lima waktu. Saya tidak membiarkan diri terlantar di atas katil sepanjang masa. Sempat juga saya menjahit pakaian, hadiah hari perkahwinan tempoh hari. Tiga helai daripadanya sudah hampir siap. Cuma kain belum di pasang zip dan getah untuk bahagian pinggang.

Hari ini, saya mampu menaip dan mengemas kini blog. Syukur, alhamdulillah. Syukur juga kepada Allah kerana demam kali ini saya tidak diserang Asma yang teruk. Hanya subuh tadi saya diserang Asma. Tetapi tidak teruk seperti kebiasaan. Saya sangat khuatir Asma menyerang kerana apakala batuk dan selsema pasti saya akan mengalaminya. Namun kali ini tidak seperti selalu.

+ Saya berjangkit demam daripada Pak Latip. Selepas menziarahinya Ahad lalu, saya pula yang kena. Hehe...sekadar bergurau. Kalau Pak Latip baca entri ini, jangan marah!

No comments: