Pages

Wednesday, October 05, 2005

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN

Ramadhan al-Karim...
Allahu Akram...Allahu Akram...Allahu Akram
Saya masih berada di kota Kaherah mencicipi rahmat salam kunjungan Ramadhan untuk tahun ini. Syukur kerana masih diberi kesempatan oleh al-Khaliq merasa nikmat berpuasa dan menggandakan ibadah. Semalam baru usai MAT BAKANS kali ke-24. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. Tanpa disangka, saya menjadi ahli sidang terbaik. Itu suatu penghargaan buat saya. Barangkali ini adalah kali terakhir saya terlibat secara formal dengan program-program BAKANS sebelum pulang ke tanahair. Sempat melontar satu dua pandangan dan cadangan untuk kemaslahatan semua anak-anak Negeri Sembilan di Perlembahan Nil ini.
SKENS (Suara Kampus Edisi Negeri Sembilan) juga telah diterbitkan. Hampir dua tahun SKENS tidak dapat diterbitkan atas sebab-sebab tertentu. Alhamdulillah, akhirnya berjaya jua diterbitkan. Terima kasih kepada semua yang terlibat terutamanya kepada editor-editor SKENS yang telah bertungkus lumus dalam memastikan SKENS dapat diterbitkan pada tahun ini. Fokus SKENS pada kali ini, berkisar PENYELEWENGAN PENULISAN ISLAM. Kepada anak-anak Malaysia, Mesir jangan ketinggalan, dapatkan SKENS segera! Nikmati hasil pena saya dalam Fokus utama, KORUPSI PENULISAN SUATU PENGKAJIAN. Anda juga boleh menikmati hasil pena penulis tamu SKENS, Nisah Haji Haron dan Akhi Masrawi.
Hanya ini catatan saya untuk entri kali ini.

No comments: